«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
متغیرهای عمومی نوع public در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

متغیرهای عمومی نوع public در یونیتی

پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰ ب.ظ

gameover.blog.ir

این متغیرها در inspector ظاهر میشن و همونجا می تونیم مقدار ورودی بدیم.

مثال:

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class MainPlayer : MonoBehaviour {
    public string myName;
    
    // Use this for initialization
    void Start () {
        Debug.Log("I am alive and my name is " + myName);
    }
    
    // Update is called once per frame
    void Update () {
    
    }
}

در اسکریپت بالا،متغیر myName عمومی هست.



ورودی:




خروجی:



مثال بعدی: دسترسی به موقعیت پلیر.

برای اینکار متغیری عمومی می سازیم:

public GameObject player;
سپس گیم ابجکت پلیر رو بگیرید و درگ(drag) کنید روش.(در inspector پس از اختصاص اسکریپت به گیم ابجکتی دلخواه)
حالا می تونیم با استفاده از متغیر player به ویژگی ها و اعضای گیم ابجکت پلیر که درگ کردیم روی متغیر player ،دسترسی داشته باشیم.
مثال:
player.transform.position

مثال:
public class Enemy : MonoBehaviour {
    public GameObject player;
    
    void Start() {
        // Start the enemy ten units behind the player character.
        transform.position = player.transform.position - Vector3.forward * 10f;
    }
}

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۸
مدیرکل

نظرات (۲)

چجوری یه متغیر GameObject رو با کد برابر یه ابجکت که تو سین هست کنم.(نه دراگ اند دراپ از هایرارچی به اینسپکتور)
پاسخ:
سوال کامل نیست باید هدف مشخص کنی.
بیا گروه تلگرام

سلام باید از دستور زیر استفاده کنی

 

("اون تگی که دادی به آبجکت مورد نظر")Game.FindGameObjectWhitTag

 

و بعدی اینو میریزی توی اون آبجکتی که میخای درواقعا این کد میاد آبجکتی که میخای پیدا کنی رو برات پیدا میکنی و میتونی توی هر گیم آبجکتی که میخای بریزیش اگه نفهمیدی چیشد باید بگم که اصول رو بلد نیستی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی