«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
چرخش با استفاده از Quaternion.Euler به جای rotation :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

چرخش با استفاده از Quaternion.Euler به جای rotation

پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۳۰ ق.ظ

gameover.blog.ir

گاهی به جای غرق شدن در ریاضیات quaternion کواترنیون از چرخش های اویلری Euler استفاده می کنیم.

استفاده از تابع اویلر به جای محاسبات ریاضی عمیق تر،باعث پردازش کمتری خواهد شد که این کار باعث مصرف کمتر منابع مثل پردازنده و همچنین بهینه سازی بازی شما می شود.

این تابع (Euler) سه مولفه xyz را دریافت کرده و چرخش حول این سه محور را انجام میدهد.



مثال 1 :

برای دستیابی به زوایای اویلر داریم:

Debug.Log(transform.eulerAngles);


مثال 2 :

برای چرخش اویلری داریم:

transform.eulerAngles = new Vector3(30,0,0);


مثال 3 :

چرخش گیم ابجکت از جلو،عقب(حول محور x که از چپ به راست هست)، با حرکت ماس به بالا و پایین(دقت کنید y ماوس تغییر می کنه):

transform.eulerAngles = new Vector3(mouseY * 0.1f,0,0);

مثال4 :
چرخش گیم ابجکت از چپ و راست(حول محور y که از پایین به بالاست)،با حرکت ماوس به چپ و راست(دقت کنید x ماوس تغییر می کنه):
void Update ()
{
float mouseX = Input.GetAxis("Mouse X");
Debug.Log(mouseX);
transform.eulerAngles = new Vector3(0, mouseX, 0);
}
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۸
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی