«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
نصب لینوکس بدون ترس کنار ویندوز :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

نصب لینوکس بدون ترس کنار ویندوز

دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۶ ب.ظ

gameover.blog.ir

امروز می‌خوام یه چندتا نکته رو درمورد لینوکس بگم، این مطلب در مورد یه دیسترو خاص مثل ابونتو، فدورا و غیره نیس کلی و عمومی هس و در همه صدق می‌کنه.

اکثر دیستروها به خصوص اونهایی که کاربر زیادی دارن یک نصاب دارن که بعضی‌ها مثل اوبونتو و فدورا گرافیکی و در بعضی ها مثل اسلکور به صورت متنی هستند. شاید شما این ترس رو داشته باشید که اگه لینوکس رو کنار ویندوز بخواید نصب کنید فایل‌هاتون از بین بره. خب این ترس شما بجاست. شما باید چندتا نکته‌ی زیر رو بدونید تا مراحل نصب رو مطمئن پیش ببرید.

برای نصب لینوکس سعی کنید در نصاب‌ها گزینه‌ای رو انتخاب کنید که به شما اجازه میده به صورت دستی پارتیشن‌ها رو انتخاب کنید.

برای مثال در اوبونتو به صورت زیر:

http://s8.picofile.com/file/8269552334/KURnS.png

بعد از این مرحله شما با توجه به حجمی که ویندوزتون اشغال کرده و اندازه پارتیشن و اینکه پارتیشن شماره چند هست می‌تونید متوجه بشید که کدوم پارتیشن مربوط به ویندوز هست.(راحت‌ترین راه اینه که تو ویندوز بیاید که پارتیشن رو حذف کنید برای لینوکس و این پارتیشن حذف شده در اینجا به صورت فضای خالی نمایش داده می‌شه و روی همون پارتیشن‌های لینوکس رو انتخاب می‌کنید).

خب لینوکس برای نصب تنها از پارتیشنی استفاده می‌کنه که به عنوان ریشه(root) در نظر گرفتید. این پارتیشن با ’ / ‘ مشخص می‌شود. برای این پارتیشن در حدود ۱۴ گیگ و یا بیشتر در نظر بگیرید. مثل زیر:

http://s9.picofile.com/file/8269552426/createPartition.png


همه فایل‌های نصب در این پارتیشن  کپی می‌شوند. هنوز یک پارتیشن مهم دیگه مونده که اگه رم بالایی دارین مثلا ۴ گیگ، مشکل خاصی بوجود نمیاد ولی بهتره که اون رو تعریف کنید، این پارتیشن swap هس. اون رو با توجه به عکس زیر انتخاب ایجاد می‌کنید:

http://s9.picofile.com/file/8269552434/createPartition2.png

لینوکس از این پارتیشن به عنوان رم مجازی استفاده می‌کنه و تنها وقتی از اون استفاده می‌کنه که رم شما فضای کافی برای نرم‌افزارها نداشته باشه برای تصمیم در مورد اندازه swap می‌تونید این مقاله sito.ir/index/detail/805 رو بخونید.

حالا دیگه با خیال راحت نصبتون رو ادامه بدید و مطمئن باشید که فایل‌هاتون پاک نمی‌شن. من تو این مطلب مثال رو اوبونتو گفتم ولی تو همه دیستروها این صدق می‌کنه.



منبع:linuxihaa.ir
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۲
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی