«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
شخصی سازی صفحه ورود ابونتو :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

شخصی سازی صفحه ورود ابونتو

سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۸ ب.ظ

gameover.blog.ir


بسیار پیش آمده که بخواهید تغییراتی در صفحه ورود ابونتو (Login Screen) خود ایجاد کنید؛ مثلاً بخواهید گزینه ورود مهمان (Guest) را حذف کنید و جلوی ورود با این گزینه به سیستم خود را بگیرید و یا بخواهید با کاربری روت وارد شوید. همگی این اعمال با تغییرات در یک فایل متنی که می‌خواهم معرفی کنم قابل انجام است.

http://s8.picofile.com/file/8269668618/ubuntu_login_screen.png

فایلی که ما با آن سروکار داریم lightdm.conf است که در آدرس /etc/lightdm قرار دارد. برای تغییر محتوای این فایل نیاز به دسترسی روت داریم پس از دستور زیر در ترمینال برای باز کردن و شروع ویرایش آن استفاده می‌کنیم.

sudo gedit /etc/lightdm/lightdm.conf

برای نمونه دو مورد از تغییراتی که می‌توان اعمال کرد را در اینجا شرح می‌دهم.

توجه: از ابونتو ۱۳.۱۰ فایلی که باید محتوای آن را تغییر دهید در مسیر /etc/lightdm/lightdm.conf.d/50-unity-greeter.conf قرار دارد نه مسیر بالا.

اضافه کردن امکان ورود دستی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور

در حالت عادی در صفحه ورود ابونتو لیستی از نام‌های کاربری وجود دارد که با اشاره به آن‌ها و دادن رمز هر کدام با آن نام کاربری وارد محیط سیستم عامل می‌شوید اما شاید بخواهید به صورت دستی نام کاربری و رمز را بدهید. این عمل بیشتر برای مواردی استفاده می‌شود که می‌خواهیم با کاربر روت وارد سیستم بشویم. اگر چه این عمل توصیه نمی‌شود و شما هر کاری که می‌خواهید در حالت روت انجام دهید کافیست با کاربری خود وارد شوید و در ترمینال با دستور sudo‌ آن دستور را اجرا کنید (بعد از اجرای این دستور رمز کاربر ادمین از شما پرسیده می‌شود). اما در هر صورت برای اضافه کردن این قابلیت به صفحه ورود خود این کد را در خط جداگانه‌ای به محتوای متن فایل اضافه کنید.

greeter-show-manual-login=true

حذف گزینه ورود با کاربر مهمان

با این‌که ابونتو برای کاربران مهمان جلسه (session) جدید ایجاد می‌کند و دسترسی آن‌ها را به منابع شما کنترل می‌کند تا کسی از اطلاعات شما سوء استفاده نکند و به شما اطمینان می‌دهد که این قابلیت مشکلی در امنیت شما ایجاد نمی‌کند؛ اما برخی کاربران دوست ندارند کاربران ناخواسته از سیستم آن‌ها استفاده کنند. برای اضافه کردن این قابلیت کد زیر را در خط جداگانه‌ای به محتوای متن فایل اضافه کنید.

allow-guest=false



منبع:linuxihaa.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۳
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی