«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
هوش مصنوعی بخش 1 - دنبال کردن (Unity) :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

هوش مصنوعی بخش 1 - دنبال کردن (Unity)

چهارشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۵ ب.ظ
gameover.blog.ir

برای اینکه گیم آبجکت بتونه مسیر یابی کنه و دنبال هدف بره نیاز به تعریف موانع داریم که این عمر در یونیتی بسیار شاده است

1 - پنجره Navigation را به یونیتی اضافه کنید : برای اینکار به این مسیر بروید Windows > Navigation

2 - همه موانع خود در محیط را انتخاب کرده و تیک Static آن را بزنید (تیک Static در پنجره Navigation مورد نظر من است)

3 - بعدش Navigation Area رو روی Not Walkable بزارید

4 - برای زمین هم مثل موانع عمل کنید با این تفاوت که Navigation Area رو روی Walkable بزارید

5 - روی Bake بزنید

6 - صبر کنید تا زمین شما آبی شود (در ادیتور)

7 - هم اکنون گیم آبجکت میتواند به کمک اسکریپت C# زیر مسیریابی کند :

 AI_1

توضیح :

NavMeshAgent کامپوننتی هست که کار ما را برای هوش مصنوعی (مسیریابی) آسان کرده و با تعریف این کامپوننت میتوانیم خیلی از امکانات هوش مصنوعی را استفاده کنیم

nav در اینجا NavMeshAgent ما هست

Target در کد هدف ما هست که باید آن را درگ کنید (در یونیتی ادیتور)



nav.SetDestination

این کد اصل کار ما هست
بوسیله این کد شما میتوانید مقصد گیم آبجکت را انتخاب کنید 
که ما مقصد را Target معرفی کرده ایم و دقت داشه باشید که
باید مقصد را به طور Vector3 معرفی کنید !


در آموزش بعد به شما یاد خواهیم داد 


چگونه یک هدف متحرک را دنبال کنید

اگر هدف به شما نزدیک بود متوقف شوید

اگر هدف دور شد تعقیبش کنید





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۴
Microsoft Games

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی