«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
توضیحات اولیه کلی برای ساخت زمین دو‌بعدی برای یه بازی دوبعدی تقریبا مثل بازیHead soccer :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

gameover.blog.ir

http://s8.picofile.com/file/8276886384/footBallGate.jpg

برای ساخت زمین بالا، نیاز هست که مدل یک دروازه سه بعدی داشته باشیم. بعدش ببریم توی blender یا 3dsMax یا Maya رندر بگیریم از پهلو. بعدش sprite اش رو ببریم توی فتوشاپ برش بدیم. قبلش هم باید به این نکته دقت داشته باشید که برای تصویر دروازه از پهلو رو باید دو قسمت رو جدا رندر بگیرید. قسمت اول: تور جلو که دقیقا روبروی دوربین هست، قسمت دوم: تور عقب تر که بعد از همین تور هست با میله و چیزایی که به نظر میاد پشتش هست. این دو رو یه جوری باید از مدل برش بدیم و بعدش جدا عکس ها رو رندر کنیم یا با فتوشاپ خوب و تمیز برش بزنیم . بعدش ببریم توی unity  و سپس بهشون عمق یا order میدیم. عمق تور جلوتر باید کمتر و عمق تصویر جلوتر باید بیشتر باشه که توپ از وسطشون عبور کنه و نقطه ای که میله بالای دروازه هست باید کلایدر بدیم که توپ ازش رد نشه. بقیه هم دکمه ها هستن که ui | button  محسوب میشن که در یونیتی 5.3.4p3 می تونید خیلی خوب بهشون عکس دلخواه بدید و کد بدید که کلیک روی دکمه شد مثلا  کاراکتر جلو یا عقب بره یا بپره یا شوت کنه. و یک دستور هم هست به اسم AddForce که باهاش می تونید نیرو وارد کنید به توپ.که یک circle collider بهش میدید که تو زمین نره و همینطور Rigidbody2d که فیزیک داشته باشه و به کلایدر اش متریال فیزیک فنری مانند می تونید بدید و جرم و حالت فنری بودن اش رو با عدد دلخواه تست و خطا بگیرید تا طبیعی تر بشه و به نتیجه مطلوب برسید. به زمین هم کلایدر میدید که توپ ازش رد نشه. بازی می تونه دو نفره انلاین طراحی بشه. می تونه هم نباشه. واسه طرف مقابل کد هوش بنویسید که اینا نیاز به وقت گذاری هست و مسلما اینجا نمیشه همه این ها رو بحث کرد. ضمنا سوال دارید توی کانال عضو بشید و لینک گروهی که می گیم بیاید توش. موفق باشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۲
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی